WYDZIAŁ ZAŁATWIAJĄCY SPRAWĘ: Ewidencja Ludności, pok. nr 113 w godzinach: poniedzialek: 8.00 - 16.00 wtorek - piątek: 7.30 - 15.30 KTO MOŻE ZAŁATWIĆ SPRAWĘ: Osoba posiadająca obywatelstwo polskie, której miejscem pobytu stałego jest Gmina Działoszyn. Małoletni składa wniosek w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. FORMULARZ WNIOSKU: Wniosek o wydanie dowodu osobistego można otrzymać w pokoju nr 113 Urzędu Miasta i Gminy Działoszyn lub pobrać ze strony internetowej. Wypełniony wniosek wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć w pokoju nr 113 Urzędu Miasta i Gminy Działoszyn. Wniosek wypełnia i podpisuje osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego. WYMAGANE DOKUMENTY: dwie aktualne, wyraźne fotografie o wymiarach 35 x 45 mm, przedstawiające osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami (wyjątek dotyczy osób z wrodzonymi wadami wzroku oraz noszących nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania - w sytuacji, gdy odpowiednio to udokumentują) w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy, - odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński,
- odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku,
- na żądanie organu - poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa, jeżeli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwość co do obywatelstwa osoby.
Do wniosku nie dołącza się odpisów skróconych aktu urodzenia i małżeństwa, jeżeli zostały sporządzone w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwego dla gminy Działoszyn. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA: Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy, a w przypadku małoletniego obecności wraz z wnioskodawcą opiekuna prawnego lub przedstawiciela ustawowego. Wniosek wypełnia i podpisuje wnioskodawca, a w przypadku małoletniego wnioskodawca oraz opiekun prawny lub przedstawiciel ustawowy. W obecności interesanta pracownik przy użyciu środków informatycznych sporządza formularz (druk ścisłego zarachowania) składający się z części A i B. W części A umieszcza się dane osobowe, zdjęcie, termin ważności dowodu osobistego, pieczęć wystawcy oraz podpis osoby upoważnionej do sporządzenia formularzy. Wnioskodawca potwierdza zgodność danych osobowych zawartych w części A formularza własnoręcznym podpisem. Część B, która zawiera potwierdzenie złożenia wniosku oraz określa termin odbioru dowodu osobistego otrzymuje wnioskodawca. Przy odbiorze wnioskodawca zwraca część B formularza, na którym potwierdza odbiór dowodu osobistego (w przypadku zagubienia części B formularza, wnioskodawca składa oświadczenie, na którym potwierdza odbiór dowodu osobistego). Dowody osobiste odbiera się osobiście. Przy odbiorze nowego dowodu osobistego dotychczasowy dowód unieważnia się przez odcięcie lewego rogu o powierzchni ok. 1 cm2 i zwraca z urzędu wnioskodawcy. MIEJSCE, W KTÓRYM MOŻNA UZYSKAĆ INFORMACJE: Urząd Miasta i Gminy Działoszyn ul. Piłsudskiego 21 pokój 113 tel. (0 43) 84 37 473 PODSTAWA PRAWNA: Art. 45 ust.1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych /Dz.U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 z późn. zm./ oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty /Dz.U. z 2000 r. Nr 112 poz.1182/. |