BURMISTRZ MIASTA I GMINY RAFAŁ DRAB
ur. 18.02.1975 r.
Urząd Miasta i Gminy Działoszyn I piętro, pokój 201
Od 6 grudnia 2010 roku Burmistrzem Miasta i Gminy Działoszyn jest Rafał Drab. Burmistrz jest organem wykonawczym. Do zadań Burmistrza należy wykonywanie uchwał Rady Miejskiej oraz: kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz, wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, a także zarządzeń, składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy, wykonywanie i ogłaszanie uchwał Rady Miejskiej, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i RIO, przedkładanie na sesjach Rady Miejskiej sprawozdań z wykonania uchwał, podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej, uczestnictwo w pracach związków i porozumień komunalnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień, wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy, w tym także uprawnień wynikających ze statutu gminy, gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami urzędu, prowadzenie polityki kadrowej, podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, załatwianie wniosków i interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji radnych oraz wniosków komisji Rady Miejskiej, wykonywanie zadań szefa OC oraz organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych, wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Burmistrza przepisami prawa i uchwałami Rady Miejskiej.
Skargi i wnioski: Burmistrz Miasta i Gminy przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek od godz. 9.00 do 12.00, a w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek od 13:00 do 16:00. Przyjęcia w innym terminie możliwe tylko poprzez wcześniejsze zgłoszenie telefoniczne pod numerem (43) 84 13 177 (sekretariat). Burmistrz kieruje pracą urzędu przy pomocy Sekretarza MiG, Skarbnika MiG oraz naczelników wydziałów.
|