Pierwsze uczniowskie doświadczenia droga do wiedzy
Projekt zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia
Projekt realizowany w Szkole Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Działoszynie
Głównym
celem projektu było wdrożenie takiego modelu edukacji małych dzieci, który
daje mocne fundamenty dla dalszej kariery szkolnej i życiowej
dziecka.
Nauczyciel przeprowadza w klasie
pierwszej 50 godzin zajęć dodatkowych dla uczniów w klasach
wyposażonych w nowoczesne środki dydaktyczne o wartości około 7
tysięcy złotych. W ten sposób w szkole tworzona jest
"Gardnerowska"
strefa edukacyjna pod nazwą
Ośrodek Zainteresowań. W każdym takim Ośrodku dzieci mogą
realizować działania edukacyjne zaplanowane przez nauczyciela,
zgodnie ze swoimi możliwościami, zdolnościami i talentami. W
konsekwencji realizowany jest nie tylko postulat indywidualizacji
nauczania, ale także otwiera
się przestrzeń na manifestację potrzeb i ujawnianie
posiadanych przez dzieci talentów.
Budżet
projektu:
-
Całkowita wartość projektu 10 000,00 zł -
Kwota dofinansowania: 10 000,00 zł -
Wkład własny gminy: 0,00 zł Projekt "Pierwsze
uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" - finansowany ze
środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Realizatorem jest Grupa Edukacyjna S.A. Bazą
teoretyczną Projektu jest Teoria Wielorakich Inteligencji Howarda
Gardnera, która została uznana za największe odkrycie nauk
humanistycznych XX wieku. Zgodnie z tą teorią, każdy (każde
dziecko też!) ma własny profil inteligencji, który u
każdego może być inny, ale nikt nie ma profilu lepszego czy
gorszego. Każdy profil inteligencji jest dobry, tak samo
wartościowy, bowiem określa profil naturalnych zasobów człowieka.
|